En helt vanlig fredagkväll. Typ.

25-årsfest med syrran. Klån-Elin glömmer plånboken hemma och blir för kvällen ekonomiskt beroende av lillasyster. Som tur är kostar allt i baren 10 kronor. Går vidare till White Room. Där kostar inte allt i baren 10 kronor. 
Niklas E ger mig världens längsta kram och Adam försöker fly från en efterhängsen tjej. Sabina blir Elins ömma fötters räddare när hon plockar upp ett par tygskor ur väskan.

Fullaste killen i stan klagar på att mina armar är för spända när vi buggar.
Fulla killen: - Jag har ett hus i Djursholm
Jag: - Jaha
Fulla killen: -Nej men alltså jag lovar, jag har ett hus i Djursholm
Jag: - Okej.
Fulla killen: - Nej men alltså det ÄR sant, jag HAR ett hus i Djursholm!
Jag: - Ja, det har du säkert
Fulla killen: - Jag ljuger inte alltså. Jag har ett hus i Djursholm.
Jag: - Jag tror dig
Fulla killen: -Och ett i stan
Jag: - Okej
Fulla killen: - Jag lägger bara fram faktan. Så kan vi göra vad du vill med den informationen
Jag: - Vad fint. Då vet jag

Vid det här laget  inser han att han inte kommer få med mig hem och går därför upp i rök.

Elin (som ju inte hade ett öre på fickan) :
-Nej, lilla syster,  nu går jag och köper oss varsin öl!

Mmm just det, för vilka pengar då?

Jag står och sms:ar när en kille kommer fram:
-Behöver du hjälp med det där?
-Nej, tack, jag vet hur man sms:ar
-Jaha, du har koll på alla knapparna? Fan vad grym du är!
Kvällens komplimang...

På väg till bussen är jag trött och arg och irriterad. Men där står "min" korvgubbe och lyser upp när han ser mig. Snart åker han hem till Damaskus med sin fru och öppnar nattklubb. Stureplans fullaste tjej fyller skeden från rostad lök-skålen. Och stoppar i munnen. Jag äter aldrig rostad lök från ett korvstånd igen...

På nattbussen hem lånar jag en penna för att skriva ner inspiration till detta blogginlägg. Två killar betraktar mig:
-Vad gör hon?
-Löser korsord
-Nej, gör hon?
-Nej, det är inget korsord. Det är ett fittord

Fittord? Den nya sudokon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback