Gråt inte över spilld mjölk

är inte så lätt som det låter, ska jag tala om. Kommer hem från många månaders första träningspass och slår mig nöjd och nyduschad ner i soffan med ett glas mjölk och två mackor. Ställer mjölken på bordet och reflekterar över att jag bör ställa den längre från kanten så jag inte viftar ner den. Gör såklart inte detta, utan laddar datorn med ett avsnitt Sex And The City.
Upptäcker att datorn inte står i riktigt rätt läge, utan flyttar den någon centimeter åt sidan. Varpå glaset välter  över (den vita) soffan. Dripp, dropp, dripp, dropp, fläcken sprider sig över tre av kuddarna och ner på golvet. Nallebjörnen får sig också en dos.
-Fan, jävla skit, Elsa!

Så nu trängs soffkuddarna med nallen i badkaret. Soffan luktar sur mjölk trots mina försök att blöta upp fläckarna med vatten.


Peppe hänger på tork


Den största glädjen i min tillvaro just nu är mitt nya snygga duschdraperi. Förlåt, syrran att jag redan bytt ut det du köpte åt mig men vi vet ju båda att jag egentligen inte ville ha det. Och håll med om att det här är roligare på alla sätt?
 
Nej, jag är inte alls kärlekskrank...


Kommentarer
Postat av: Leja

jag har ett ljus i det där duschdraperimönstret... alltid ngt! :)

2008-04-09 @ 19:33:39
URL: http://lejas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback