Intressant dag

Gynekologen var en man. Dessutom hade han en läkarstudent med sig och höll därför föredrag om mitt underliv. Längsta undersökningen jag varit med om. Jag lärde mig... inget, eftersom de talade obegripligt läkarspråk. Men tydligen var allt bra.

På väg till skolan ringer Sundsvalls Tidning.
-Sweet, tänker jag (inte alls vis av erfarenhet) nu ska jag få jobb!
Men icke. Däremot vill de intervjua mig om den populära utbildning jag läser. Klart man ställer upp. Ovanlig känsla av vara den som ska vara på frågor och inte ställa dem. Anstränger mig för att få fram klockrena säg. Inte det lättaste. Resultatet får vi se i morgondagens tidning.

Två timmars föreläsning i informationssökning och jag förstår ingenting. Datorn framför mig signalerar Entering Sleep Mode och jag är farligt nära att göra detsamma.

Hemma somnar jag på soffan. Kladdar mascara på min indiska rosa kudde. Vaknar av Mallans sms. Hon ska jobba ikväll, fastän vi ska gå ut. Jag blir arg eftersom jag inte är riktigt vaken än. Hon lovar att möta upp och att vi kan förfesta hos Christian.

Nu måste jag ta en dusch om jag inte ska somna om. Iväg till skolan sen på praktikseminarium.
Efter det? Rödvin, rödvin, rödvin... I've missed you.

Kommentarer
Postat av: Mallan

Haha, jag visste att du blev sur!

2008-04-16 @ 18:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback