Svenskar och snötomtar

Det är april och borde i princip vara vår. Men det är -1 och snön vräker ner. 90 procent av konversationerna jag haft idag har innehållit något negativt om vädret. Vi svenskar klagar och klagar och klagar. Vi blir sura och griniga och skyller allt på vädergudarna.
Men utbytesstudenterna, de klagar minsann inte. De kastar sig ut i snön och åker pulka. Och bygger den snyggaste snötomten (eller vad det nu föreställer) jag någonsin sett vid parkeringen i Nacksta.


Jag såg en kvinna på tv ikväll som flytt från sitt hemland och sökt asyl i Sverige. Hon sa något klokt:
- Alla svenskar klagar på att det regnar jämt. Men jag är glad, det regnar ju vatten och inte bomber!
Värt att tänka på...

Kommentarer
Postat av: Fogeln

Hej gumman! vi har faktiskt haft typ sol de senaste dagarna här i växjö.. eller hrrmm ja, inte regn iaf :) så jag ska minsann inte klaga! nu får vi verkligen se till o msn-dejta! Puss puss!

2008-04-10 @ 08:37:53
Postat av: Anonym

Kurt Bore är fan en riktig jävel att ha och göra med. En terrorist.

2008-04-10 @ 23:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback