Alla var där!

Fick tack vare Andrea gå på prisutdelingen av Polarpriset i Konserthuset idag, som såkallad "seat filler". Ett ord jag helst inte vill ens ta i min mun eftersom det låter som man verkligen bara är där av en anledning. Att fylla en plats så det ska se bra och fullt ut i TV. Vilket i ochför sig är sant. Om man ser det från arrangörens sida. Ser man det från min sida var anledningen en helt annan. Att spana på kändisar såklart!

Och oh boy fick man kvoten fylld.
Alla var där. Bokstavligt talat. En ohygglig blandning kändisar från alla tänkbara kategorier:
Kungligheter: Kungen, Drottningen och Vickan.
Politiker: Fredrik Reinfeldt, Maud Olofsson, Ulrika Schenström
Skådespelare: Eva Röse, Eva Fröling, Loa Falkman
Konstnärer: Ernst och Helene Billgren
B-skådisar: Hon som spelade Angelica (hette hon så?) i Skilda Världar...
TV-folk: Lars Adaktusson (pratade med mig!), Björn Gustavsson och hans yngre bror
Modeller: Caroline Winberg (obehagligt långa och spinkiga ben. Hu!)
Artister: Marie Serneholt och Måns Zelmerlöw (Snyggaste paret alla kategorier), Eagle Eye Cherry
Lönnfeta ex-fotbollsproffs: Tomas Brolin
"Icke-kändisar": Nån tjomme från "När och fjärran" plus hallåan på TV 4 - ni vet han blonda som ser ut som en 13-årig flicka? De kvalificerar sig inte ens som Tv-folk i mina ögon...
Och så Michael "Bindan" Bindefeldt då. Var är han inte med?

För övrigt insåg jag ett par saker under timmen på Konserthuset:
1. Pink Floyd borde man ladda ner lite mer musik av.
2. Klassisk opera KAN vara riktigt hörvärt.
3. Andreas Kleerup är HET! (och tydligen tillsammans med modellen Elsa Hosk. Dags att prova en annan Elsa kanske?)
4. Titiyo har och kommer nog aldrig att sätta på sig en aftonklänning.
5. Kungen är fan inte lång. Nästan så att jag missade honom.
6. Fredrik Reinfeldt har humor. Alternativt en duktig pressekreterare som skrivit hans tal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback