Skräckinjagande tantor och tentor

På vägen hem från julkonserten mötte jag en tanta i 35-årsåldern. Hon kom rakt emot mig, och började prata. Hon frågade ut mig, om var jag varit, om jag jobbat, om jag hade fika i min tunga väska, om jag spelade piano...
Högst obehagligt!
Jag lade det långa benet (som är det högra, skiljer ca 0,5 cm) före och drog ifrån tantan med racerfart. Hon hade något galet i blicken och jag trodde hon skulle springa efter och knivhugga mig till döds. Men det gjorde hon alltså inte.
Sedan insåg jag vilken tur det var ändå att hon var en tanta och inte en gubbe, för då hade han ju garanterat sprungit efter och knivhuggit mig till döds.
Sedan insåg jag hur otroligt fördomsfull jag var som tänkt så.
Men sedan insåg jag att mina fördomar faktiskt grundar sig i en hel del statistik. Det flesta våldsbrott begås nämligen av manliga tantor, inte kvinnliga.

Och ja, jag bloggar för att slippa plugga till morgondagens tenta, som förmodligen kommer att innebära min första kuggning någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback