Om jordgubbar och andra gubbar

Kanske blev jag efter helgen bortskämd utav Gåsemoras hemodlade grönsaker. Men om man medvetet ratar Coop Forums gråtrista jordgubbar och köper på torget istället, där en glad gotländska skriker "Nyplockade jordgubbar!" i ens öra, ska man då inte ha någonting för det?
Tydligen inte. Jorgdubbarna som står till allmännt förfogande på mitt skrivbord har visat sig kunna smaka både jord (Kanske okej me tanke på att de faktiskt heter JORD-gubbar...) och gräs, och dessutom innehållit en mask.
Per plockade upp en gubbe, såg masken och lade äcklad ner den igen.

I orienterings-PM:et står det att det inte kommer finnas varken glada eller sura gubbar i skogen. (Och då tror jag inte de pratar om jordgubbar) Kan någon orienteringsbevandrad själ förklara för mig vad detta sytfar på? Det är säkert något internt inom orienteringsvärlden, det ska säkert vara roligt, men det går inte riktigt hem. Inte hos mig iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback