Oss tjejer kan man lita på!

Natt-Janne brukar påpeka att vi på Sporten också helst ska skriva ut våra sidor och hänga upp på väggen så att de på natten kan se vad vi har för jobb. I dag hade jag (för första gången på fem veckor) tid och minne nog att faktiskt göra detta. Det blev ett historiskt ögonblick.
Jag tog min fälttävlan/ungdomsvarpa-sida, bar högtidligt in den på centralredaktionen och sa stolt:
- Janne, titta vad jag gör nu!
Först såg han häpen ut. Sedan orolig. När han sedan såg att jag närmade mig väggen med ett stort vitt ark i handen sken han istället upp.
- Underbart!
Dage blev lika glad han:
- Det här är historiskt, det är nästan så vi borde ta en bild! utbrast han.
Janne bara mös:
- Er tjejer kan man lita på. Här har jag tjatat på killarna på sporten i tio år att de ska hänga upp sina sidor. Härligt!

Det bara värmer i kroppen. Dagens goda gärning. I morgon går dock Janne på semester. Det kommer inte riktigt att vara samma sak här utan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback