Klassigt, klassen!

Jag hade tydligen efterfest igår kväll. Eller vad man nu vill kalla det man gör när man efter en lång, alkoholomsusad brännbollsomgång när myggen och den norrländska kylan propsar på att ute är ute och inte längre inne, och går in till den som bor närmast för att fortsätta dricka.

Så händelsefullt det blev.
- Först dök Joel upp i balkongdörrsöppningen (jag som alltid lämnar den dörren öppen när jag går till tvättstugan eftersom jag tänkt att så högt kan ingen klättra ändå. Dags att tänka om!)
- Sen dök även Jocke upp i dörröppningen efter ett litet klättringsnummer.
- Frida och jag lyckades med gemensamma krafter slå sönder ett vinglas som jag sen dammsög upp. Uppenbarligen inte särskilt ordentligt eftersom jag hittat glassplitter i hela lägenheten plus i mina fötter.
- Nisse blev kärleksfull och framhöll att jag är finare i lockigt hår än rakt. (Samma Nisse som tyckte jag såg frikyrklig ut när jag kom ut från frissan...)
- Tio (TIO!) begagnade, äckliga snusar dumpades i min diskho. Snusar som jag senare fick plocka upp med mina bara händer. Äckliga snusare - jag vet vilka ni är!
- Christian blev som vanligt fylleaggressiv och fyllestark och misshandlade mina stackars handleder.
- Albinos, charterkillar, b-uppsatskärlek och självklart sex diskuterades livligt i köket.
- Vi gjorde upptäckten att frysta chokladbollar är rätt gott.
- Twisterturneringen blev som alltid en hit.

Nu är golvet ölklibbigt och diskbänken full av glas. As it should be.
Vår klassfest var hursomhelst en lyckad kväll, det tror jag alla håller med om. Mera sådant i höst, klassen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Och splitter i mina fötter också! Men allt var värt det! Bästa klassfesten(och enda kanske?) vi har haft!

2008-06-03 @ 12:42:54
Postat av: Limpan

var det några särskilda frysta chokladbollar..?

2008-06-03 @ 13:43:17
URL: http://lejas.se
Postat av: Christian

För tusan... elakt förtal.. som vanligt och enligt god journalistisk sed och konvention

2008-06-03 @ 18:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback