Första veckan som gotlänning

Då har man äntligen fått lite fart på anslutningen hemma på Poppelgatan (idylliskt va?) och kan med andra ord hålla bloggen aningen mer uppdaterad. Att blogga på arbetstid tror jag inte man ska försöka sig på, iallafall inte såhär i början. Kan bli impopulärt.

Veckan har varit så bra den bara kunde bli. Bilfärden i en gratis hyrbil ner gick prima, förutom ett aningen obehagligt inslag. Stod i Nynäshamn och väntade på att få köra ombord. Skulle ha fram något från bakluckan, så jag öppnade. Ut ramlade en fem centimeter lång, död kackerlacka... En man kom fram, inspekterade kadavret och tittade frågande på mig. Inte vet jag var den här bilen har varit, förklarade jag. Förhoppningsvis långt ifrån Nynäshamn.
Snart var mannens fru och två barn också framme. Kameran åkte fram och det togs många närbilder på den stackars utsatte krabaten.
- Pappa, finns det kackerlackor i Sverige?!
- Inte vad jag vet.
Det gör nu, lilla vän...

Jobbet har gått prima, alla tar så bra hand om mig även om man blir sjukligt trött av allt nytt. Det snurrar i min skalle, som "Familjen" skulle ha sagt. Idag var min första lediga dag, så jag har fikat med Charlie och spenderat pengar på kläder jag kanske inte behövde men verkligen ville ha. Ikväll blir det öldrickande, i morgon sommarfest med tidningen och söndag körtävligar i Bunge. Jag fick nämligen på något vis uppdraget att höja antalet artiklar om hästsport på tidningen. Inte för att jag har något emot det, hästnörd som jag är. Hoppla pålle!
Mina högklassiga sporttexter hittas på http://www.helagotland.se under "Sport" då förstås.

Fridaaaaa ditt knäppo, det var inte bara jag som ville lämna den där läskiga skogsvägen, både du och Emma var minsann ganska sugna på att åka hem ni med. Du var ju så rädd att du glömde plånboken som du nu inte får hämta ut, har jag hört... Hahaha, är allt jag kan säga. Men förlåt också, för att jag förstört din framtid...

Kommentarer
Postat av: freud

ja :'( tack för att du är så stöttande (...)

2008-06-27 @ 22:37:01
Postat av: Carro

Hej pongovalpen min! Vad härligt att höra att du trivs och mår bra :) jag är ganska just hemkommen från Borlänge, varit på Peace and love festivalen. helt underbart. uppdatera flitigt nu min vän så jag vet vad du gör! Puss puss puss

2008-06-30 @ 21:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback