Från soffan till trappan

Söndag kväll. Sitter hemma i soffan och kollar på fotboll. SMS:ar Johanna, som sitter hemma hos sina föräldrar, om vår gemensamma födelsedagsmiddag på onsdag:

Jag: Jag gör en morotskaka istället. Är så trött på smulpaj.
Johanna: Kanon! Jag e full. Puss puss
Jag: Haha Vaa? Med päronen? Man kanske skulle gå ut. Höhö.
Johanna: Ja! Ut!
Jag: Haha. Nä?
Johanna: Ja!
Jag: På riktigt? Jag har lovat köra hem syrran efter fotbollen vid halv 11.
Johanna: Hörrö! Nu drar du med syrran så drar vi ut alla tre på galej! ;) Skit i jävla fotbollen, e ju inte ens sverige!
Jag: Hon är inte alls taggad! Tråkobert. Men vadå, Caféet eller? Är det nåt folk tro?

Så oskyldigt började alltså kvällen som slutade på Fredsgatans trappa. Tre spontana vänner och en för oss okänd house-dj. Via Johannas lägenhet för rödvin, cigg och YouTubeklipp och en livsfarlig cykeltur genom stockholmsnatten. Så kan det gå. När det är sommar är allting möjligt.

Drinkar i Johannas fönster  Vansinnesfärden  Fyllosar  På trappan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback