Livet enligt Elsa, 7 år

Hittade i mina lådor fyll-i-själv-boken "Killtjusarboken" som innehåller följande fakta. Tänk att jag inte har förändrats ett dugg sedan dess...

Bra trix som gör en kille intresserad: Visa kort på spindlar och ormar och sånt där äckligt. Skryta med att jag har 4000 kr och att han kan få 200 av mig.
(Den ska jag prova nästa gång jag är på krogen!)

Mitt första minne av killar:
Jag har fått ett hästskosmycke av Calle, jag slängde ut det genom fönstret.
(Vaa?! Förlåt, Calle)

Grejer som jag vill göra när en snygg kille tittar och blinkar åt mig:
Vinna en ståpåhändertävling, blinka tillbaks och hoppa över världens högsta hinder med min favo-häst Nero
(Skulle nog svara exakt likadant idag...)

Vad jag vill leka med tjejkompisar:
"Vargarnas hämd och ilskenhet" och "Systrarna Hardye" - lekar som jag leker med min bästis Charlotte.
(Hade redan vuxit ifrån gamla hederliga kurragömma eller?)

Bästa kläder:
Lång t-shirt och tajts
(Faktiskt inte så långt från vad jag har på mig idag. Skillnaden är väl att reklam-t-shirten i storlek XL har bytts mot en tunika.)

Vad jag blir kär i hos killarna:
Snällheten, hårfärgen, kläderna och rösten (!) - dom får inte prata pipigt eller basröst
(Nu vet ni vad ni ska lägga krutet på, killar)

Mina hemliga sidor: Jag känner mig sviken av Sam, på ett disco sa han att vi skulle dansa tryckare , men sen gick han hem, utan att säga ett ord! Snyft, jag saknar honom.
(Vilken skitstövel va?)

Kommentarer
Postat av: Limpan

hahah, vad roligt :)

2008-06-16 @ 23:57:54
URL: http://lejas.se
Postat av: Linsen

nä, tyvärr heter den ju inte det på riktigt... men det hade ju faktiskt nästan varit för bra ;) kram

2008-06-17 @ 01:00:25
URL: http://lejas.se
Postat av: Storasyster

Haha, man var så rolig när man var liten, skrattade så jag grät lite tom... :)

2008-06-19 @ 13:27:42
Postat av: Elsa

Haha, skönt att veta att man kan beröra någon :)

2008-06-19 @ 23:33:10
URL: http://elsalill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback