Livet på en pinne

Midsommaraftons morgon. Fyra glada töser beger sig till det natursköna Landsort för att fira. På Willys inhandlas all mat, och där dyker två uniformerade poliser upp. De står vid färskpotatisen och plockar ut de allra finaste knölarna. "Polis polis potatisgris" blir de inte alls upprörda över utan skrattar bara och säger att de får väl bjuda på den...

Dagen inleds med lunch på bryggan. Annas blodiga rivsår på armen väcker uppmärksamhet. "Jag fastnade i en pärm". Arbetsskador kan man minsann få lite varstans.

Traditionsenlig följer sedan dans runt midsommarstången. Höjdpunkten blir när textraden "så göra vi när vi mangla våra kläder" kommer, eftersom detta ska visas med rörelser och ingen i sällskapet (som består av minst 40 personer i varierande åldrar) riktigt vet hur man faktiskt gör när man mangla sina kläder.

I samband med en fjärde omgång av "Björnen sover" väser Johanna: Jag förstår varför man super på midsommar!

Kvällen fortlöper med diskussioner om vem som inte passar in i gänget: Anna, Hanna, Johanna och... Elsa.

Familjen Sjöbloms nyrenoverade toalett är det inget direkt fel på. Jag och Anna undrar dock när vi får ett formulär om saker som kan förbättras där. Vi kan nämligen göra en lång lista; golvet är kallt, man ser rakt in genom fönstret på den som kissar, det finns ingen tvål och ingen handduk och ingen papperskorg. Vilken standard!

Jag och Hanna ska demonstrera cirkuskonster, vilket slutar med att jag ramlar in med huvudet i en kökslucka. Aj. De få hjärnceller jag hade försvann där, ja.

Kvällens sista (och roligaste) inslag blir godnattsagan. Med stor inlevelse berättar jag först Grötgrytan och sedan Den röda lilla stjärten för mina små barn. För alla som inte känner till den sistnämnda, kan jag berätta att den handlar om Snoppen, Musen och Den röda lilla stjärten, som blir lurade av den elake Dildon och Dildomamman. Mycket spännande!

Helgens mest använda ord:
Intravaginalt
Helgens mest använda uttryck:
Och hör sen!

  Anna var på vinet. Bokstavligt talat  Såhär slutade mitt och Hannas akrobattrick...  Somliga fick dubbla dunkuddar...  ...medan vissa fick nöja sig med en sittdyna!  Världens mest meningslösa saga. Ingen sensmoral alls! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback