Nu vet jag...

...varför Överskottsbolaget säljer skurhink inklusive mopp för 15 kronor. Efter att ha dammsugit lägenheten så noga som aldrig förr skulle jag inviga mitt moppset på de klibbiga ölfläckarna från gårkvällen. Men hinken läcker vatten. Längs hela sidan går nämligen en lång reva i den blå plasten.
Nödlösningen får bli att tappa upp vatten och såpa i en röd plastbunke som vanligtvis används för bröddegar och liknande. Tyvärr passar inte den praktiska urvridaren så bra på bunken, så krama ur vattnet får man göra för hand.
När hela lägenheten till slut är svabbad och skinande ren, är den... tydligen inte så skinande ren ändå. Över hela golvet ligger nämligen små vita tyghår som moppen släppt ifrån sig. Bara att ta fram dammsugaren igen alltså.

Det luktar åtminstone gott av citronsåpa i mitt lilla hem. Nu är det bara disken kvar. Och badrummet...

Så nu vet jag. Och ni. I julklapp önskar jag mig ett moppset. Av hög kvalité.

Det var förresten mycket manlig kärlek igår kväll. Tre av klassens turturduvor:

   
Tobbe och Christian med

Kommentarer
Postat av: Emma

Pax för att inte äta bröd hos dig någonsin igen!

2008-06-03 @ 22:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback