Väck väck vällingsäck, Lagerbäck...

Sverige chockade alla och vann över Grekland. Mot Spanien tog det stopp men spelet lovade mycket inför den avgörande rysslandsmatchen. Där tog det dock ännu mer stopp. 2-0 och knappt ett skott på mål och festen är över.

Nu måste det hända något. Nytt blod måste in.
Lagerbäck måste ut, Henke pensioneras. Zlatan måste sluta betraktas som den store Frälsaren och Ljungberg har slutat springa för längesedan.
Nya friska pigga pojkar måste få ta plats i laget. Elmander, Rosenberg, Stoor, Sebastian Larsson, Kimpa, Fredrik Stenman och lidingösonen Micke Dorsin är bara några av de tillgångar som inte riktigt utnyttjats.

Pappa i telefon från hotellvestibulen i Bourgougne: Nu är det dags att avsätta Lagerbäck!
Jag: Har du något förslag på vem som skulle ta över?
Pappa: Tja, jag skulle kunna ta på mig det uppdraget!
Idag är vi nog flera som känner så. Idag skulle nog vem som helst leda landslaget längre än Herr Lagerbäck. Inte för att han varit dålig, inte alls. Men nu är det dags att lämna över till nya förmågor.

(Nu kommer jag få aggressiva hat-kommentarer av Emma om hur fantastisk Henke är och att jag talar i nattmössan när jag tycker att han ska sluta...)


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, tänk hur väl du känner mig redan=)! Jag hade redan börjat formulera mina "hat-kommentarer"... För det första har Henke skapat otroligt många situationer under detta EM-slutspel, det kan ingen säga något om! Och sedan att du vill ha in Rosenberg, jag är i chocktillstånd!Jag förstår inte, jag känner mig helt hjälplös, hopplös, ledsen osv osv inför sådana galenheter. Utseende är inte allt Pelsa!Det är en fördel att stå på benen och spela bra fotboll om man spelar i landslaget också...

2008-06-19 @ 15:51:33
Postat av: Elsa

Emma, Emma, Emma... Henke hade varit gråhårig för längesedan om han hade haft något hår, och Rosenberg kan både stå upp OCH spela fotboll. Han behöver bara lite tid att spela ihop sig med de andra små tjurarna.

Det är ju inte alltid helt lätt att vara ny, vet du. Kommer du inte ihåg hur liten och tyst och blyg du var första dagarna i Sundsvall? Och någon särskilt bra fotboll spelade du inte heller ;)

2008-06-19 @ 23:36:34
URL: http://elsalill.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha...jag vet inte hur man är blyg Elsa... det är inte min grej:).

2008-06-20 @ 08:19:33
Postat av: linus

Räcker det inte med att varenda sportredaktion, oavsett medium, redan har konstaterat det här? Jag blir tokig.

2008-06-20 @ 12:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback