Min första byline!

Här trodde man att första dagen skulle bestå av registrering av datauppgifter och genomgång av kaffemaskinen. Att man skulle få gå bredvid en gammal skrumpen kommunalreporter för att se hur diarier hämtas ut.
Tji fick jag!
Första dagen som Stockholm Citys praktikant och direkt blev man uppsatt på ett jobb! Precis som vilken riktig journalist som helst.
- Det har snöat, vi ska ha något om barn som åker pulka typ. Elsa, det kan ju du ta!
Jag blev överlycklig över det stora ansvaret för denna viktiga artikel och kastade mig iväg med fotografen Josefin. I Kronobergsparkens pulkabacke gick jag så fullständigt upp i min intervju med femåriga Jonathan att jag inte såg faran som kom emot oss i en faslig fart. Innan jag visste ordet av hade ett pulkatåg med tre barn kört rakt in oss, och jag gjorde en mindre luftfärd innan jag landade delvis på arslet, delvis på Jonathans hjälmförsedda huvud... Lärdom av detta? Föräldrar, ha alltid hjälm på era barn! 

En text fick jag trots olyckan ihop, och idag fanns inte bara en, utan TVÅ Elsa Larsson-bylines i tidningen! Och även om jag inte vill kallas mediakåt (okej, lite kanske) så framkallade de ett stort leende på mig där jag satt på tunnelbanan i morgonrusningen.
Texten finns på hemsidan, men såg betydligt bättre ut i tidningen. De två korta grejerna i slutet ska vara mer fristående från resten. 
Kolla in: http://nyheter.stockholm.city.se/art/4248/fart_och_flkt_i_pulkabacken/


Kommentarer
Postat av: Carro

shit pommes vad häffa hörredu min kära pongovalp! Congrat´s! här i Växjö är det kallt, snöigt och alldeles för mycket pluggande... inte ett dugg kul kan jag lova. nu vill jag ha lite vår iaf.. :) Puss puss

2008-03-26 @ 23:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback