Stockholm i mitt hjärta

Att komma hem till Stockholm är skönt på så sätt att ingenting någonsin verkar förändras särskilt mycket. Här kommer listan:

1. Annas familjs kök är som det alltid varit - hemtrevligt, té-doftande och med en burk hembakta biscottis i skafferiet. Bästa platsen för tjejsnack och vinaftnar.

2. Min svenskalärare från gymnasiet ser fortfarande likadan ut där hon susar fram på cykel över Lidingöbron, iförd hjälm, diverse skydd och dubbla reflexvästar.

3. Min engelskalärare från gymnasiet ser fortfarande likadan ut där han står och vaggar på bussen med hatten på sniskan.

4. Mamma använder fortfarande samma duschcreme.

5. Pappa jobbar fortfarande för mycket.

6. Syrran föredrar fortfarande att kolla på CSI istället för att skriva labbrapport.

7. Johanna pluggar fortfarande sitt redan lilla arsle av sig på Handels.

8. 201:ans buss är fortfarande lika fullproppad av affärsgubbar och bankdamer klockan 17.30 en vardag.

Men, till min förvåning har ändå en del saker hänt här. Till exempel har Mamma börjat på vattengympa, Annika har börjat dejta en ny kille, Andrea har bytt jobb, Elin har även hon börjat dejta en ny kille och dessutom åkt till Thailand, My har börjat plugga och så har SL höjt biljettpriserna igen. Det sista var nog det enda man kunde ha förutspått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback