This day's disappointments

Det började med att torktumlaren vägra kommunicera med mig och lät bli att torka min tvätt. Nu hänger fuktiga kläder över hela lägenheten.


Det fortsatte med att mina och Lisas storslagna planer på ett besök på Fyndlagret grusades. Öppet till 15, klockan var 15.19. Världen rasade lite under våra fötter.


Därefter hörde fel person av sig när han inte borde. Blev arg och körde näven i badrumsdörren av ilska. Får väl skylla mig själv när blåmärket kommer imorgon.


Och så gick inte Ola vidare från Melodifestivalen. Inte för att det verkligen spelar någon roll för mig, men hans låt kunde jag iallafall sjunga med i. Vilket är mer än man kan säga om Häqqkvist och Johnssons. Jag sitter fortfarande och väntar på refrängen...


Men, som motvikt till besvikelserna har jag haft en skön dag med tvätt, städning och en promenad med Lisa. Och en himla mysig kväll med Linnéa och Hälen. Förutom Andra Chansen och djupa diskussioner om Linnéas framtid bjöds det på hembakt äppel-och hallonkaka. Aldrig fel. Roligast var att Linnéa kallade mig för Lill. "Kollar mello med Lill och Hälen". Det skrattade jag länge åt. Kanske skulle byta namn?


Dessutom fick jag världens finaste sms av min Malin. Det värmer än. Tack för det.

Nu ska jag krypa ner i mina nya, rena lakan och läsa lite i min väldigt oavancerade irländska tjejroman.

Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya. Så sant så sant. Och imorgon ska vi till Fyndlagret innan det stänger. Om Lisa vaknar, vill säga.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback