Angående tysk musik...

...så är den grymt underskattad!
Här är min topplista över tyska hits. Gör dig själv en tjänst och lyssna in:
1. Söhne Mannheims - Und wenn ein Lied (gråtframkallande även för er som inte förstår texten)
2. Herbert Grönemeyer - Letzter Tag (vackraste kärleksförklaringen någonsin)
3. Anette Louisan - Das Spiel (gullegullmystjejen nummer ett)
4. Die Prinzen - Deutschland (otroligt nationalistisk och seriös...)
5. Wir sind Helden - Nur ein Wort (flitigt spelad i Kultfabrik)
6. De Höhner - Viva Colonia (en äkta Oktoberfest-klassiker)
7. Xavier Naidoo - Dieser Weg (oj vilken hit det här var... lagom sönderspelad)
8. Udo Jürgens - Ich war noch niemals in New York (håll ut till refrängen. Mycket trallvänlig)

Fogel, Annika eller Elde - har jag glömt någon av våra favoriter? :)
Vem följer med till Oktoberfest i höst? Jag åker nämligen!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

eh!

2008-05-01 @ 23:59:26
Postat av: Per

Och var är Rammstein, Toten Hosen och Einstürzende Neubauten?! ;-)

2008-05-02 @ 16:25:56
URL: http://perfahlen.blogg.se
Postat av: Fogeln

Förstår du det sjuka i att jag hela kvällen har suttit och lyssnat på massa härlig tysk musik och drömt mig tillbaka till landet av länder (allt för att inte plugga metod..). Men hur kommer det sig att Herbert Grönemeyer lyser med sin frånvaro på listan? annars är ju de andra klockrena. klockrena. Oktoberfest och Kultfabrik here I come... :D

2008-05-02 @ 22:22:25
Postat av: Fogeln

vill dock tillägga att det är låter Demo (siebter sinn) som jag syftar till gällande Herbert. nu ska jag strax skriva metodtenta. det kommer att gå sådär... Puss puss!

2008-05-03 @ 07:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback