Lagbrott?

Här satt man i sin ensamhet och var bitter över den misslyckade kvällen. Då tittar världens bästa granne Jacob förbi. Han äter några pommes som jag har stekt tillsammans med köttbullar.
Inte bara en heller. Utan flera stycken.
Och Jacob är alltså vegetarian. Sedan länge (?) tillbaka. Får man verkligen göra så? Är det okej? Bryter inte det mot de underförstådda vegetariska lagstadgarna? Ungefär som att kalla sig vegetarian men äta kyckling?

Nu ska jag hursomhelst äta mina köttbullar och njuta av att jag inte är vegetarian och behöver hålla koll på vad jag stoppar i mig. Förutom fisk då. För då kan jag faktiskt dö. På rikigt. Äter jag fisk kan min hals svullna upp så att jag inte får luft och tillochmed dör.
Det har faktiskt nästan hänt en gång. Som tur var körde pappa så fort han bara kunde (och hade nästan ihjäl en mopedist på vägen) och vi hann till Danderyd där jag sprutades full av adrenalin och kortison och uppenbarligen inte dog. Det var en upplevelse vill jag lova. Skaldjur funkar däremot fint. Om någon känner för att bjuda mig på en räkfrossa eller två...

Tack Jacko för att du gav mig något annat att tänka på :)

Kommentarer
Postat av: Katta

Det har väl inget att göra med att dom är steka tillsammans, utan det är köttet han inte äter?
Jag har iofs ingen koll på sånt TRAMS :P

2008-05-03 @ 03:01:04
URL: http://FAKKORS.blogg.se
Postat av: J från 5an

de e vad man gör det till.. jag var ju hungrig. fast för åp vara ärlig så gör jag aldrig så. men regler finns bara för ett syfte

Att brytas

2008-05-03 @ 11:50:57
Postat av: linus

jag äter i alla fall inte köttbullar

2008-05-03 @ 13:09:58
URL: http://fall.blogg.se
Postat av: fisa

vaddå regler? man kan väl vara ibland och inte i ett annat bland. salami är bara ett ledord...

2008-05-04 @ 22:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback