Nej, vi elsker icke dette landet

Lördagens sittning med kören har tema Norge. Eftersom det är den 17 maj. Fyndigt, kan tyckas. Jag håller inte med. Jag har funderat och funderat och funderat och det finns ingenting att klä ut sig till.
Norge har inte en enda känd artist. Norge är inte bra på någon speciell sport. Norge har inga exotiska djur. Norge har inte en enda känd maträtt. Norge har inga kända seriefigurer. De kan inte ens spela fotboll, så man kan inte köpa sig en snygg fotbollströja heller.Vilket man hade kunnat med Polen, Brasilien eller till och med Irak. Norge är det tråkigaste landet i världen!

Mitt val står nu mellan att iklä mig prinsessklänning med knark i fickan (Mette-Marit - Norges enda kändis) eller att klä ut mig till en fjord. För det är ju lätt. Någon som har en lusekofta att låna ut?
La de svinge!

(Carro - ta inte detta som ett personligt påhopp av ditt val av tema. Jag får skylla mig själv att jag inte var snabbare med mina otroliga tema-idéer. Jag står mitt kast. Jag är bara lite bitter över min egen långsamhet.)

Kommentarer
Postat av: de Luxe

Elsalill!



Du har glömt att Norge är världsledande sen skidsportens födelse i längd! Så leta fram en tightass längddress, måla rosiga kinder och toppluva.

2008-05-14 @ 09:56:38
Postat av: Emma

Norge är det bästa landet i världen! bäst, bäst, bäst! Vira in dig i en flagga som vi pratade om, att Sundsvall är en så dålig stad att det inte finns en enda norsk flagga är inte kära Norges fel. Förresten är de grymma på att åka kälke.

2008-05-14 @ 10:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback