Platt fall

Kvällen började ju så bra. Ingen kuggade tentan och jag var Twistermaster hos Jocke. (bildbevis kommer) Jag slog både Jacko och Johan, trots att de hade mjukisbyxor och jag hade kort tubklänning.

Men sen då? Vad hände egentligen?
Ja det ösregnade visst.
Och Sundsvalls uteliv bjöd på följande alternativ:
1. Betala 100 kronor på Primero för att höra bandet Maskinen som du har hört EN låt av. Som du inte ens tycker är bra. Jaja, alla som inte dansar ÄR våldtäktsmän. We got it. Vi dansar.
2. Betala 80 kronor för Stadshuset som bara spelar hiphop och dessutom var halvtomt. Hela varlborg uthärdare jag hiphopen för att det var det som spelades på Kåren, där alla var. Men ikväll igen? I don't think so...
3. Betala 100 spänn för Oscars där de var 40+. Inga kommentarer.
4. Gå in gratis på Svenssons som kryllar av fjortisar och desperata 45-åringar. Inga kommentarer.
5. Cykla hem i ösregnet och halvt slå ihjäl sig på grund av den här stans gator som inte fasiken är anpassade för cyklister.

Valet föll förstås på alternativ nummer 5. Jag insåg att jag hellre sparar mina pengar än att gå in någonstans bara för att ha tråkigt just på grund av att jag vet att jag betalat för något som jag inte kommer tycka är kul och därför absolut inte kunna ha kul även om det skulle vara kul där jag befann mig.

Förresten 1: Bästa fyllematen är pommes frites som man värmer själv, hemma.
Förresten 2: Pommes frites blir godast om man steker dem i olivolja som man kryddat med pommes frites-krydda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback