Bland lunchfyllor och vinrankor

Sitter vid en lanad dator pa hotellet i Stellenbosch, Sydafrika. Vi befinner oss mitt bland vingardarna och det ar ocksa dar vi tillbringar vara dagar. Efter fem dagars sightseeing i och omkring Cape Town har nu arbetet borjat; idag har vi haft fyra (!!) vinprovningar med 4-9 viner pa varje, och en aterstar ikvall! Cape Town ar fantastiskt, vi har besokt otroligt fattiga men positiva manniskor i kakstaderna, druckit skumpa pa Godahoppsudden och beundrat utsikten fran Taffelberget. Tva dagar aterstar och nej, jag langtar inte hem jattemycket.

Mina vinkunskaper drillas och magsacken tanjs alltmer for varje dag. Underbar mat och gott vin gor det svart att saga nej. Jag och 50-plussarna befinner oss pa en standig promillehalt av 0,7 ungefar. Lunchfylla ar resans tillstand, helt enkelt.

Bara for att retas aningen med er som trivs hemma i snoslasket vill jag beratta att vi har haft runt 30 grader och stralande sol varje dag, och ja, jag har brant mig! 

Hors pa mandag, vanner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback