Jag hade en gång en lunch

Nej, jag drunknade inte. Däremot var jag med om en otursam incident på väg till simhallen. Hade precis passerat Sveakiosken och cyklade upp på en trottoarkant när min överfulla cykelkorg fick sig en knuff och spottade ur sig påsen som min matlåda låg i. På något magiskt sätt lyckades påsen veckla upp sig, matlådan flyga ur och locket av. Jag såg min lunch (tagliatelle, köttfärsbiff och sås) få sig en luftfärd och landa bland de frostiga löven. Hej då, lunchen.
"Jaha, nu har jag i alla fall något att skriva om i bloggen i dag"
Jag kan inte annat än anta att jag bara har dålig matlådekarma. Två dagar och två olyckor där jag eller någon anann förlorar sin lunch. Det kan bara inte vara en slump! I morgon ska jag som tur är inte till skolan och behöver med andra ord inte befinna mig i närheten av en endaste matlåda. Då KAN faktiskt inget ont hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback