Vaffö gö di på dette viset?

I dag passerade jag en brevbärare i färd med att tömma postlådorna på Stora Torget. Jag, som hade två brev att lägga på (en sensation i dagens elektroniska samhälle!) gick fram och ställde den begåvade frågan:
- Håller du på att tömma?
- Japp, det är tidig tömning, svarade brevbäraren som om det var den naturligaste saken i världen.
Klockan var 16.30. På lådorna stod att de skulle tömmas 18.00.

Vadå tidig tömning? Får de verkligen göra så? Innebär detta att om jag inte passerat lådan just då hade Farmor inte fått  födelsedagskortet på sin födelsedag? Kan Posten helt sonika bestämma själva vilken tid de känner för att tömma lådorna?
Lågt i så fall. Riktigt lågt.

Kommentarer
Postat av: fisa

ibland tömmer de posten flera gånger om dagen. men dom tömmer den ju kl 18 också...

2008-10-24 @ 00:37:24
Postat av: Elsa

Är du SÄKER på att de tömmer klockan 18 också? På postmannen lät det som om det var definitivt, the end, "tidig tömning!". Jag ställer mig tveksam till detta. Varför skulle de tömma flera gånger? Det kräver ju onödig arbetskraft...

2008-10-24 @ 12:34:40
URL: http://elsalill.blogg.se/
Postat av: Emma

De tömmer igen. Promise. Råkade ut för exakt samma sak när jag skulle posta en grisrosa disktrasa i form av ett hjärta till mamma, tillsammans med en stooor räkning. haha.

2008-10-27 @ 01:19:17
Postat av: Elsa

Hur förklarar ni då att min Farmor inte fick sitt kort förrän på TISDAGEN, när jag postade det på torsdagen?!

2008-11-06 @ 17:16:46
URL: http://elsalill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback