Vart tog den söta lilla karaktären vägen?

Denna normalt sett karaktärsfulla unga kvinna verkar ha tappat all sans och vett. Från att ha ätit nyttigt och GI-vänligt är det nu cola, chips och godis som kantat helgen. Innebandyträningen har bytts mot tupplurer framför tv:n och den fattiga studenten som jämförde öresskillnad på äggen har spenderat hundralappar på hudcreme. Som hon inte ens behövde!

What can I say - jag skyller på att artikelskrivandet som aldrig riktigt händer tar knäcken på mig och det verkar liksom inte finnas tid till något annat än att äta onyttigt, sova och framför allt klaga. Och addera till detta en påstridig försäljerska som angriper detta instabile psyke. Så självklart lade jag över 400 kronor på en concealer, en hudcreme och en hudolja! Till mitt försvar använder jag mig av argumenten:
1. De var från Body Shop så jag har bidragit till en bättre värld eftersom de är rättvisemärkta, inte testar på djur och allt sånt där som är så bra.
2. Hudcremen kommer att se otroligt bra ut på min badrumshylla. Kolla bara vad snygg hon är, min nya japanska körsbärsdoftande bästis!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag måste strö lite salt i såren, hälla lite syra på den körsbärsluktande tummen... Jag har motionerat! Jag joggade Köpmangatan-Nacksta-jobbiga backen upp till dig-bakvägen från Nacksta-hem. Det vill säga minst fyra kilometer. I stället för en hudlotion:). Är du verkligen säker på att du ska byta ut din "Snobbish-lotion"....?

2008-10-20 @ 23:14:02
Postat av: Elsa

Emma - jag hatar dig.

Förresten ska du inte säg något om snobbigt, du som lägger tusenlappar på shampoo, balsam, hårinpackning, hårspray, hårfärg... och så vidare!

2008-10-21 @ 09:24:59
URL: http://elsalill.blogg.se/
Postat av: My

Men okej - här kommer trösten! JAG! ... är precis lika jävlig. ;)

Haha.. Klart att du kommer tillbaka, Elsis! Du är grym på att skriva, och snaska godis får man faktiskt göra IBLAND.



.. och att somna framför tv:n tycker jag faktiskt att man får göra så ofta som man vill. :)

2008-10-21 @ 18:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback