Am I stupid or just a shopoholic?

När HM hade sju minuter kvar på sin öppettid idag gjorde jag och Emma en tjurrusning in för att kika efter en höstjacka till henne. Det slutade med att jag gick därifrån med en höstjacka och Emma utan. Jag hade inte planerat något köp, och jackan har jag dessutom beställt hem via nätet en gång för att sedan prova i affären och avbeställa den igen. Men nu uppstod kärlek, vid tredje ögonkastet, typ.

Så när jag kom hem ikväll efter TV-mys hos Emma med Idol och ny gotländsk serie, vad låg då på hallgolvet? Jo, reklam från HM, minsann. Handla för 400 kronor - halsduk och mössa på köpet! Vilket kap, jag måste slå till! Bestämmer mig raskt för att gå tillbaka med jackan (som jag just cyklat hem i) i morgon och beställa den via nätet för att lura till mig en gratis mössa och halsduk.
Men då inser jag.
Att det kanske finns annat man skulle kunna handla på hemsidan. 400 kronor är inte SÅ mycket pengar och på HM brukar man alltid kunna hitta något man gillar. Det hela slutar med att jag nu spenderat ytterligare 506 kronor plus frakt (på snygga kläder visserligen) enbart i syfte att få min gratis halsduk och mössa. Låter det vettigt?

Såhär fin är den hursomhelst, min varma höstiga vän (som passar väldigt bra till mina två nya mössor som köptes förra veckan...)

 
Foto: www.hm.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback