FISKriminering!

Jag skulle ju som sagt till Blodcentralen för att bli blodgivare. Här hade man tagit steget för att hjälpa andra blodtörstande människor och skänka dem sitt eget blod. Men sjuksyrran kom inte längre än fråga 15 på min hälsodeklaration innan det tog stopp.
Blodsyrran: - Din fiskallergi, har den satt sig på andningen någon gång?
Jag: -Eh, ja, en gång.
Blodsyrran: - Japp, då var det stopp direkt!

Sedan pratade hon om andningssvårigheter och astma, och att det bara var för MIN EGEN skull, eftersom de hade haft någon patient någon gång som fått andningsbesvär av att lämna blod. Jahapp. Snopet var ordet. jag känner mig lite FISKriminerad. Som att jag och mitt blod inte riktigt duger bara för att jag inte kan äta fiskpinnar.
Men å andra sidan fick jag höra något om att man inte får lämna blod om man har haft olika sexpartners de senaste tre månaderna. Så det hade ju varit kört ändå.

Kommentarer
Postat av: Malin Sailor

Jag fick inte heller lämna blod för min getingallergi.. och då hade jag väntat aslänge vid blodcentralen vid fridhemsplan, typ fredag eftermiddag och var svintrött. Morr! Här vill jag göra en god gärning och så vill de inte ha mig! De vill inte ha oss Elsa!

2008-09-19 @ 15:45:57
Postat av: Elsa

Näää fy vad dåligt! De inser inte hur fint och bra vårt blod skulle vara för dem, otacksamma jävlar... :P

2008-09-19 @ 16:04:46
URL: http://elsalill.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, skulle kunna rädda många liv... Men icke!

2008-09-19 @ 19:33:34
Postat av: Storasyster

Ni försökte iaf, det kan man inte säga om alla! :) Mitt blod vill de inte heller ha för mitt blodvärde är för dåligt... Men Elsa - riktig journalist-skada det där med fiskrimineringen - men mycket roligt!! Pussiluss

2008-09-22 @ 13:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback