I Stockholm är jag född, där har jag min familj, och jag har hittar nästan överallt...

Jag cyklade i godan ro hem från innebandyn i går kväll. Pratade med Johanna i telefonen och helt plötsligt ser jag en - ja en vadå för något? springa, nej, galoppera över vägen och försvinna ner mot ån.
Jag: Ahhh, nu galopperade en grävling över vägen!!!
Johanna: En grävling?!
Jag: Ja, helt sjukt, jag har aldrig sett en grävling förut. Det här var det roligaste jag varit med om!!
Johanna efter kort konstpaus: Haha, tänk om en riktig lantis hört dig nu. "Jag såg en grävling, det var det roligaste jag varit med om." Han hade ju typ dött.

Jag saknar Stockholm. Jag saknar att dricka Cosmopolitan på Soap Bar en helt vanlig onsdag. Jag saknar timslångt lattefikande i fönstret på Coffee House där man kan titta på alla som går förbi på Kungsgatan, och se hur många söta killar man kan få att vinka till en. Jag saknar att åka tunnelbana hem en fredageftermiddag efter en heldag på stan och trängas med shoppingkassarna bland alla sönderstressade, utarbetade föräldrar på tunnelbanan och 201:ans buss. Jag saknar att äta korv hos "min" korvgubbe på Stureplan, i väntan på nattbussen klockan fem på morgonen. Jag saknar att spontan-gå-ut när man planerat en lugn fredag/lördag/söndagkväll framför TV:n.

Stockholm - jag saknar er.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Sthlm saknar dig oxå!!! Nästan lika mkt som jag gör!!! PUSSSSSSSSSSSSSSSS

2008-09-25 @ 10:09:10
Postat av: f-girl

gaga



2008-09-26 @ 15:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback