Don't look at me!

Satt och såg Inför Eurovision Song Contest i måndags. Såg fram emot en härlig timme med dålig östeuropeisk pop och pinsamma baltiska ballader, men vad fick jag? En timmes irritationsmoment i form av dåligt instruerade paneldebattörer.

Christer Björkman sköter sitt programledarjobb bra och Christer Lindarw är charmig, men resten av gänget kunde man gärna vara utan. Marie Serneholt är sjukt snygg att se på, men så fort hon öppnar munnen vill man byta kanal. Skrikig, flamsig, virrig viktigpetter, typ. Charlotte Perelli och Thomas Lundin har rätt vettiga åsikter men vad tusan gör Petra Nielsen i studion? Var ingen annan b-artist ledig?

Och - det värsta av allt: blickarna. I stället för att diskutera bidragen med programledaren, tittar samtliga deltagare in i kameran och deklarerar sina åsikter. Och ibland slänger de ett öga på Christer B eller på den som står bredvid. Men sen, in i kameran bara, rakt ut till oss oskyldiga tv-tittare hemma i sofforna. WHY? Varenda vanlig icke-kändis jag voxade på stan i går fattade att de skulle titta på mig och inte in i kameran, hur svårt kan det vara? Eller är det en produktionstwist, kanske? En sjukt dålig sådan, i så fall.

Japp, då har jag tagit ut dagens dos av ilska på DN, SMHI och SVT. Nu finns bara glädje kvar att ge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback