Stor i orden, liten i sjuksängen

Emma frågade mig om jag också blir väldigt liten när jag blir sjuk, det vill säga bara vill att Mamma ska vara där och ta hand om mig. Och sådan är jag ju såklart. Det som är bra är att min Mamma är likadan. När jag är sjuk vill hon bara vara där och ta hand om mig. Det var nog därför som hon och Elin körde 40 mil för att hämta hem mig. Det, plus att Mammas fantasi blir väldigt livlig när hon är orolig. Hon var till exempel övertygad om att jag skulle svimma och trilla ner på spåret om jag försökte ta tåget hem själv, febrig och utsvulten som jag var.

Det är också därför som Mamma får följa med till doktorn i dag. Eftersom jag är så väldans liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback