Vad sjukdom gör med människor

Mamma: Kan du låta bli att rida på tisdag också?
Stora Syster: Det måste du faktiskt!
Jag: Men, beror inte det på hur jag mår på tisdag?
Mamma: Nej. Du har faktiskt lunginflammation.
Stora Syster: Ja, det är jättedumt att överanstränga sig när man precis blivit frisk och är som mest mottaglig. Dessutom kommer du nog inte att orka.

Jag surar.

Några timmar senare:
Pappa: I morgon när släkten kommer behöver vi lite assistans i köket.
Jag: Inte av mig. Jag är faktiskt sjuk.
Stora Syster: Hur länge ska du skylla på den?
Jag: Så länge jag inte får gå och rida...

Ja, jag är sjuk och plötsligt 11 år gammal igen.

Kommentarer
Postat av: Andrea

hahahaha det va d roligaste jag läst på länge :) Krya på dig min elskling, så vi kan ses i veckan!!

2009-04-11 @ 22:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback