Omröstning igen!

Tjoho, nu behöver jag er hjälp igen, trogna läsare. Ni var ju så duktiga förra gången, plus att ni slog kommentarsrekordet med hästlängder. Bra jobbat.

Den här gången är ämnet (nästan) lika viktigt som förra gången - ni ska nämligen få påverka min framtid. Våren 2010 får jag enligt min utbildning plugga precis vad jag vill, var jag vill. Stockholm är redan bestämt, men frågan är vad jag ska plugga. Jag har narrowed it down till fyra val, men ni som har egna förslag är självklart välkomna med dem.

Så, sätt igång och rösta!
Vad ska jag plugga våren 2010?

Alternativ 1: Kreativt skrivande - 30 hp på Södertörn. Fördel: himla roligt och passande. Nackdel: lång resa med äckliga pendeltåg.

Alternativ 2: Musikvetenskap - 30 hp på Stockholms Universitet. Fördel: intressant och allmänbildande. Nackdel: aningen flummigt?

Alternativ 3: Tyska 1 - 30 hp på Stockholms Universitet. Fördel: mitt absoluta favoritämne på gymnasiet, bra förkunskaper. Nackdel: vad ska man med tyskan till, jag har redan glömt massor från att ha varit nästan flytande.

Alternativ 4: Engelska 1 - 30 hp på Stockholms Universitet. Fördel: bra att ha, kul att läsa. Nackdel: enformigt pluggande, tråkigare än tyska.

Kommentarer
Postat av: Leja

kreativt skrivande absolut. mest givande & relevant för din utbildning!

puss!

2009-08-24 @ 13:15:09
URL: http://lejas.se
Postat av: Malin (Sailor)

Vilket som helst av alt 2, 3 eller 4, för jag ska också plugga på SU i vår och då kan vi luncha och fika ihop!

2009-08-24 @ 22:05:12
Postat av: Carro Fogelen

Aber Hallo! Klart du ska läsa tyska, tyska är kul och tyska är bra :) PUSS!

2009-08-25 @ 17:48:57
Postat av: Caroline

Jag röstar för alternativ nummer 1! Tror det skulle passa dig som handen i handsken. ;) Hoppas allt är bra. Kram

2009-09-02 @ 12:20:06
URL: http://hill.blogg.se/
Postat av: My

Södertörn eller tyskan!

Förvisso suger pendeln och jag har en hel del att anmärka på hur lärarna här på skolan sköter vissa saker. MEN. Jag skulle (kanske) kunna få se dig varje dag i skolan och jag tror att du som är så nyhetsorienterad i din journalistik skulle nog tycka att det var roligt att sträcka på benen lite. :)

Tyskan har du alltid användning för, du vet bara inte om när ännu. Men tyska 1? Är inte det lite för lätt för dig?

Puss!

2009-09-02 @ 15:22:03
Postat av: Anonym

Jag tycker inte du ska plugga. Ska du inte jobba istället? Annars kreativt skirvande. Lätt!

Veronica

2009-09-04 @ 12:16:18
Postat av: Helen

jag tycker du ska ta kreativt skrivande känns som det passar dig bäst.

Jag har en ny blogg förresten, sagogryn.blogspot.com.

Hur är livet i nacksta? Kram

2009-09-06 @ 18:03:27
URL: http://sagogryn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback