Alla stjärtars dag

Vid frukostbordet berättade jag för Emma om när jag gick i trean (på lågstadiet) och var tillsammans med Sam som gav mig en ask med geléhjärtan på alla hjärtans dag. Sedan insåg jag att det är den enda alla hjärtans dag-present jag fått av en kille. Och det var alltså... 14 år sedan?
Förra året hade jag faktiskt en pojkvän på alla hjärtans dag. Men han befann sig i Indien på just denna dag. Och när jag tänker tillbaka på hur det var för ett år sedan är jag väldigt glad att jag är där jag är idag, och inte där jag var för ett år sedan. Övergiven på alla hjärtans dag och ovetande om att jag skulle bli dumpad så fort den där Indienresan var över.

Hursom, hursom! Nu är det nya tider och här är det ingen som deppar över frånvaron av pojkvänner inte. Istället samlas vi ett gäng singeltjejer hos mig ikväll, äter middag och dricker vin och slår en lov på stan. Och geléhjärtan kommer att finnas som dekoration. För att hedra Sam, den enda riktiga romantikern som krossat min väg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback