I morgon är första dagen av resten av min vår

I morgon gäller det. Då börjar praktiken på UR:s ungdomsredaktion och på ett sätt mitt nya liv. Det blir startpunkten som liksom avgör hur hela våren kommer att bli. Jag tror att den kommer bli alldeles alldeles underbar. Jag är inte ens nervös. Det ska bara bli otroligt spännande och roligt. Jag som alltid blir sjukt nervös för allt möjligt (jag vet, jag är grym på att dölja det) har inte ens bestämt kläder inför den stora dagen än. Tar det i morgon, helt enkelt.

Frånvaron av nervositet kan bero på att mina fina blivande kollegor ringt flera gånger för att presentera sig, förklara vad jag ska få göra och kolla att jag vet vart jag ska gå. Och påpeka hur roligt det ska bli att få dit mig, de använde sig till och med av formuleringen längtar. Jag tror att de är världens finaste människor och att jag kommer få världens finaste vår.

(Lite beror det kanske också på att mina kära sambos nu jobbat i två dagar och jag är trött på att leka hemmamamma och bara fråga hur deras dagar varit utan att ha något eget att kontra med...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback