Livet på Hornsgatan del 1

Vår lägenhet skulle av vissa (min mor till exempel) beskrivas som ett renoveringsobjekt. Det hänger sladdar i taket, färgen flagnar och i Emmas rum finns det ingen tapet, utan mer... en kal stenvägg. Min 90-säng har typ 5 cm höga ben, vilket innebär att man aldrig behöver kliva UPP ur sängen. Man rullar liksom bara ur den direkt ner på golvet. Vardagsrummet är så stort och tomt att det ekar och man hör knappt vad de på tv:n säger. Grannarnas tv, däremot, hörs desto bättre!

Men det är ändå underbart här.
Nere på gatan finns en Ica, ett Hemköp och en Prisextra. Systemet och Apoteket ett par meter bort. Caféer, sushiställen och pizzerior.
Och vi har TV4 Film. Vilket är mitt sällskap för dagen, eftersom jag återigen åkt på en rejäl förkylning. Sådär lagom till att praktiken börjar i morgon. Och när man lagt 2200 kronor på gymkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback