22 year old virgin

I dag blev jag av med oskulden. Den välkända gå-på-bio-ensam-oskulden, alltså. Efter en synundersökning hos Micke på Synsam i Lidingö Centrum (jag behöver nya glasögon) åt jag lunch i min ensamhet (fast i ofrivilligt sällskap av massa lattemorsor, men de förtjänar ett helt eget inlägg) och var sedan på billig elevbehandlingsmassage på Axelsons (Trevliga Heidi knådade mig i 55 minuter och tillgodosåg därmed dagsbehovet av kroppskontakt som tydligen ligger på 45 minuter).
Därefter kunde jag inte riktigt få nog av mitt trevliga sällskap så jag köpte mig en biljett till eftermiddagsvisningen av Mammut på Saga (är det inte sådant som på fint språk kallas för matiné? Det låter så häftigt härligt 50-taligt, tycker jag!).
Det var en spännande upplevelse. Jag och pensionärerna. (För vem annars har tid att gå på bio 15.30 en onsdag?) Och en grym film.

Jag känner mig upprymd av denna fantastiska prestation. Och jag kommer förmodligen aldrig att vilja gå på bio med någon annan än mig själv igen. Mersmak, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: My

Heh. Duktigt, vännen. Men vad sägs om ensambio på Sergel en lördagskväll?

Då känns kanske det där sällskapet rätt lockande.. ;)

2009-01-29 @ 14:10:51
Postat av: Anonym

Du, Mysan, jag är så stencool att jag lätt skulle kunna gå själv på Sergel en lördagkväll. Så det så. :)

2009-01-29 @ 16:39:06
URL: http://elsalill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback