Crazy Converse-ation

Dags för onsdagsutgång, bråttom till bussen, rusar ner i källaren där Mamma och Pappa sitter framför Rapport.
Jag: Hej då, jag går nu!
Mamma: Vad fin du är, ha så roligt!
Pappa: Ta inte på dig gympaskor!
Jag: (redan halvvägs upp för trappen igen)
Nää då, jag ska inte ha gympaskor! Hej då!

Utanför ytterdörren inser jag vad min far just sagt. Och vad jag svarat. Vadå gympaskor? Varför skulle jag ha satt på mig gympaskor? Jag är liksom inte tjejen som går ut i Converse, och det vet min far mycket väl. Menade han för att det kanske var halt ute? Högklackade stövlar är ju snarare halare än gympadojjor.
Vad menade han egentligen? Och varför svarade jag som att det var den naturligaste frågan i världen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback