Earth to Nicke

Min vän Niclas lovade i fredags att jag och all min packning (=en hel massa) skulle få åka bil med honom ner till Stockholm i morgon bitti. Enligt Nicke ska vi åka "väldigt tidigt". På gårdagens sms svarade han att han blivit "väldigt sjuk" och på följd-sms:et svarade han inte alls. I dag har jag ringt fyra gånger och messat en, men ingen respons. Min smått oroliga själ börjar nu röra på sig, eftersom väskorna står packade, kylskåpet är tomt och lägenheten städad och världen i princip håller andan i väntan på att jag ska lämna Sundsvall. Ingen mat, kläderna nedpackade, jag kan liksom inte riktigt stanna längre i denna övermöblerade lägenhet.

Men inget livstecken från Nicke. Och så himla dödssjuk kan han inte vara, för jag såg att han varit online på Facebook tidigare i dag.

-Var är du, Nicke Lilltroll?!

Min smått övermöblerade lägenhet i ett tidigare skede



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback