Hej jag heter Elsa och jag har inte mycket till liv för tillfället

Alternativ 1: Gå på Mallans och Robins fest som de självutnämnt till Årets Fest och umgås, kanske för sista gången på väldigt länge, med många av mina journalistkompisar.
Alternativ 2: Käka en fryspizza framför tv:n och därefter tillbringa kvällen med Jesper Strömbäck i knäet, insupande all hans kunskap om demokratimodeller, medievridning och hybridisering.

Som ni kanske listat ut med hjälp av rubriken blir jag kvar hemma ikväll. Och när jag säger att jag ska ha lektor Strömbäck i knäet menar jag förstås hans bok, och inte honom själv i egen hög person. Det skulle ju vara lite märkligt. Om han tillbringade lördagkvällen i mitt knä. Varför skulle han göra det, han har väl ett eget liv att sköta, liksom. Och jag tror inte jag skulle vilja ha honom i knäet en hel kväll. Inget ont om Jesper, men jag tror att det skulle uppstå en väldigt konstig tystnad. Och mina lår skulle nog domna efter ett tag. Trots att Jesper inte är någon tjocksmock.

Jag hoppas att ni inser hur mycket av mitt sociala liv jag offrar, och vilka konsekvenser det får, för att klara den här förbannade jävla helvetesomtentan...

Den Jesper som inte ska tillbringa kvällen i mitt knä:


Den Jesper som ska tillbringa kvällen i mitt knä:


Foto: www.miun.se och www.jesperstromback.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback