Hur jag tog mig hem från Sundsvall:

- Gick upp klockan sex
- Tog tåget till Östersund
- Vandrade okända jämtländska gator för att hitta till Hertz
- Hämtade en gratis hyrbil
- Letade efter handbromsen i en kvart (en knapp gömd på rattens vänstra sida. Idiotiskt)
- Körde isiga vägar till Sundsvall, hela tiden bakom en jättelastbil som var omöjlig att köra om och som stänkte snö och is på mig
- Packade in alla mina grejer i bilen och åt en smörgås
- Körde söderut och hann till Hudiksvall innan snöovädret kom. Därefter konstant snöstorm, snöslask, snövallar på vägen och två meters sikt hela vägen till Stockholm.

Jag dog ungefär fem gånger. Värst var det när en stor lastbil körde om mig (jag låg i 90 och han brände om i vänsterfilen där det låg tio centimeter snöslask typ) och skvätte upp en flodvåg av slaskvatten över min stackars Volvo. Jag såg absolut ingenting, släppte bromsen och hann tänka "nu dör jag, hej då, livet!" innan vindrutetorkarna (som gick på högvarv) äntligen fick bort vattnet.

Vidrigt. Jag som ändå gillar att köra bil. Fy fan säger jag bara. Min värsta färd någonsin. Trots att Timo gjorde sitt bästa i cd-spelaren. (Låtraden "Drive dead slow, cause the road is slippy" kunde inte kommit lägligare)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback