It's Friday I'm a cucumber

Ytterligare en kväll med Gurkturnering med Fis-Lisa och Fantastiska (men aningen svårlästa, eller hur var det nu?) Frida ledde till en hel del barndomsminnens-snack. Till exempel dök de gamla klassikerna upp, som jag trodde jag delat med de flesta av er, men uppenbarligen inte. Så här kommer mina två absoluta höjdpunkter under barndomsåren.
(Jag hade som barn lite svårt med uttalet. Istället för f sa jag s, och v blev j. Vilket bidrog till följande roligheter.)

En pojke på mitt dagis pekade på min tröja med delfintryck och frågade:
-Vad är det för en fisk?
Jag: Det är ingen sisk, det är en jal!
Besserwisser redan då alltså.

Och en dag när jag var riktigt, riktigt arg på min far (som förmodligen hotat med att byta mig på den stora barnbytardagen på Åhlens) tittade jag besämt på honom och sa:
-Pappa, jet du? Du är så sul!

Ja, nu har ni förhoppningsvis fått er ett gott skratt såhär på nattkröken. För övrigt kan jag meddela att vi hann se både På Spåret och Let's Dance ikväll. Och spela Gurka förstås. Jag tror jag börjar bli beroende...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback