Question answered

Visst var Nicke nästintill dödssjuk. Efter timmar av telefonterror (jag skulle uppskatta antalet samtal till 10-12 stycken, och antalet SMS till två) kom livstecknet:
"Hej. Hälsar från Niclas att han inte åker till stockholm imorgon. Han har ögoninflammation och är på sjukhuset för medicin. Mvh niclas mamma."

Det här är väldigt roligt, främst för att jag i ett av sms:en kallade Nicke för Lillsnoppen. Och jag är inte helt säker på att Niclas mamma är bekant med den skämtsamma jargong jag och Nicke svänger oss med. (Och nej, jag har inte en aning om hur det förhåller sig med storleken på Nickes intimare delar, han är min kompis, for god's sake! Det var bara ett barnsligt, men ganska lustigt, sätt att inleda ett sms på)

Det är även roligt eftersom det återigen bevisar karlars svaghet. Enligt mina mycket säkra källor är en ögoninflammation inte mycket att medicinera mot, förutom lite salva. Och är han grumsig i ögonen kan ju alltid jag köra. Men han är tydligen så totalt sänkt att han inte ens kan öppna inkorgen på mobilen.

Som ni förstår har jag en väldigt stark längtan HEM till Stockholm. Så get well nu, klenis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback