Johan hjärtar inte Elza. Med Z.

Jag läste min dagbok från sexan. Jag var 12 år och dödskär i Johan i parallellklassen, trots att jag aldrig pratat med killen. Varenda dag skrev jag nya stycken om hur han tittat på mig eller inte, hur Pamela ringt honom och låtsas vara jag, hur Johanna ringt honom och frågat om han gillade mig. Hur vi skrev Elza (som jag så moget stavade med z på den tiden) och hjärtan på hans skåp, hur jag mailade honom och frågade om vi skulle gå på bio. Huruvida han skulle välja mig eller min bästis Elin när hon till min besvikelse kom på att hon också var lite kär i honom. Och så vidare, och så vidare.
Min värld snurrade runt denne Johan. Jag kunde hans föräldrars bild registreringsnummer, jag hade hinnat mannen i mina drömmar och jag spelade Mariah Carey-Without You på repeat. Jag verkligen jagade honom genom mail, telefonsamtal och kompisar. Men fick aldrig något riktigt svar på vad han egentligen tyckte om mig. (Fast vi dansade tre tryckare på Källängsdiscot!)

Tills en dag då bomben kom. Ett mail från mina drömmars karl:
"Hej. Du vill ju veta om jag tycker om dig eller inte och här kommer svaret: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV DIG!!!!!!!!!!!!!"
/Johan - the great"

Tänk om vuxna män kunde uttrycka sig så tydligt? Förutom den överlägsna slutklämmen, då. Den var ju bara elak.

Kommentarer
Postat av: Tobias L

Hörru i ditt tidigare inlägg skriver du att Timo har en låtrad som går "Drive dead slow cause the road is slippery"?



Säg att det inte är sant eller att han har gjort en cover på Sahara's låt Drive Dead Slow? :P

2009-01-29 @ 22:29:40
Postat av: Elsa

joho, då, tobbe. det har han. en grym cover!

2009-01-31 @ 14:51:57
Postat av: Anonym

hahaha är det johan eberson detta handlar om :) Ett sånt svar skulle jag vilja ha av killar nu för tiden, då vet man och kan lägga ner hela skiten på en gång!!!!

2009-02-01 @ 20:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback