Dagen då jag nästan köpte ett par rosa raggartärningar

Min mobil har kommit, och den är vacker. Och lätt. Och otroligt tunn! Den ska få ladda hela natten bara för att dra ut lite på min nyfikenhet att få prova alla ringsignaler, bakgrundsbilder och spel. Det enda oroväckande är att sim-kortet inte har kommit. Sim-kortet till det nya abonnemanget, som jag ska frysa och samtidigt säga upp tv och musiktillägget på. Jag har en känsla av att jag på något sätt blivit lurad av den hetsiga Tele2-försäljaren. Snart dimper en dyr jävla räkning upp på samtal jag inte ringt och musik jag inte laddat ner. Tror jag.

Eftersom det här var sommarens första soliga dag valde jag att tillbringa halva dagen i bilköer genom Stockholm. Biltema i Gustavsberg tur och retur tog ungefär lika lång tid som Sundsvall tur och retur. Och varmt vad det. Men värt. Så värt. Nu har bilen nämligen gummimattor, cd-fodral på solskyddet, en cykelkrok och en första hjälpen-väska. Jag stod även och höll i ett par luddiga, rosa raggartärningar, men kom fram till att en blå Wunderbaum is enough. Det får ju inte bli för mycket av det goda, så att säga.

Adieu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback