Mot ön!

I morgon bär det av. Jag och Amy inleder vårt sommaräventyr. Via Nynäshamn till Visbys hamnar där min nye hyresvärd väntar med nycklar. På måndag drar mitt sommarvik som reporter på Gotlands Tidningar igång. Samma tidning som förra året, men ingen sport utan dagsfärska, lokala nyheter ska det bli! Spännande, nytt, läskigt och lite nervöst men framför allt väldigt, väldigt roligt. Ännu en sommar i Sveriges bästa sommarstad, en trea helt för mig själv (och alla mina vänner som förstås får komma och hälsa på när som helst) och så den lilla, lilla förbättringen från förra året: EGEN BIL! Tjoho!

Midsommar var väldans lyckat förresten. Stort heldagskalas på för mig främmande människors ägor på Björkö i skärgården. Blomplockning, dans runt stången, brännboll och snapsvisor. Sill och Jansson till middag, inte helt passande för en fiskallergiker som jag men jag blev mätt på något sätt. Och ohyggligt kallt i ladan vi sov i. Men mysigt, svenskt och idylliskt så det förslog. Det ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback