Två flugor i en smäll. Eller tre, för den delen.

För andra dagen i rad åkte jag och fotografen Petra till Hemse på jobb. Hemse, även kallat Hemske. Men vi börjar trivas där nu. På Röda Korsets 10-årsjubileum lyckades jag fynda en hemstickad sjal för 20 kronor. Trots att de egentligen hade butiken stängd. Den blir perfekt när jag på lördag kväll sitter i en rauk och tittar på solnedgången ute på Fårö.
Och på jakt efter butiker som accepterar euro var jag liksom tvungen att handla en tygblomma. Också den ett fynd. 9 spänn!

Speaking of Fårö. Min plan är att åka ut dit i morgon eftermiddag när huvudvärken släppt (jag och Charlie ska göra stan i kväll). Det blir min första Fårövistelse ensam. Då vill jag att ni tar i beaktning att vårt hus är typ 100 miljoner år gammalt och ligger helt ödsligt ensamt vid havet. Med typ tjugo uthus och ladugårdar med gnisslande dörrar. Med andra ord - spöklikt. Men det är ju bara Farfar och mina andra gamla förfäder som kan vandra omkring där, och dem är jag inte rädd för. Fast jag föredrar såklart om de håller sig borta.

Söndagen blir en njutardag. Frukost i bersån, bullar från Sylvis döttrar, sol och bad på Ekeviken eller Sudersand. Nu är klockan fan 17.38 så nu går jag på helg. Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback