Ljug inte i Guns hus

Vi trodde att jag, Emma och Frida var de enda som bodde i denna charmerande sekelskiftesvåning. Trodde vi ja. Men i går kväll var stackars Emma ensam hemma. Trodde hon ja. Då började det plötsligt knaka och knarra från köket, och plötsligt försvann hennes mobiltäckning.
Slutsats: det bor ett spöke i vårt hem. Förmodligen är det den gamla dam som tidigare bott här och säkert snubblat på en mattkant och avlidit i lägenheten som går runt och plockar. Vi har döpt henne till Gun. Emma har försökt få oss att lova att aldrig lämna henne ensam hemma med Gun igen. Själv tycker jag att Emma borde konfrontera Gun och höra hur läget är uppe hos Sankte Per och company. Kunde vara givande.

Så välkomna hem till Elsa, Emma, Frida och Gun!


Kommentarer
Postat av: Emma

Och som jag sa: I would die om hon svarade...

2009-03-05 @ 08:52:53
Postat av: Hanna

Elsa..... Jag tyckte mig höra att du skulle träffa vänner hemma igårkväll? Nu har du avslöjat dig själv. Du ljuger! Och Gun är självklart din låtsaskompis du framkallat i din ensamhet.

Många kramar till dig stackare. Du har en väni mig även om den inte syns!

2009-03-05 @ 11:05:49
Postat av: Elsa

Hanna, den uppmärksamme läsaren ser snart att inlägget skrevs onsdag kväll. Och att det handlade om vad som hände "igår kväll" dvs tisdag kväll. När jag var och red. Och Emma var ensam hemma. Så vem kallar du lögnerska, din lögnerska?! Ha! (Och Gun är såklart Emmas framkallade låtsaskompis och inte min)

2009-03-05 @ 16:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback