Att välja rätt

Som ni alla vet är det EU-val snart. Och jag tänker utnyttja min rätt som medborgare att rösta, räkna med det. Men hur fasiken ska en oinsatt liten opolitisk människa som jag ha en aning om vad jag bör rösta på? Varken Aftonbladets eller DN:s supertest gav mig särskilt mycket vägledning, just eftersom jag är så jäkla dåligt insatt. Vad jag behöver är en översikt över alla partierna, deras grundtankar och exakt vad de vill med sina eventuella platser i Parlamentet. Varför gör ingen en sådan?

Mamma och Storasyster tyckte "Rösta på vad du vill, bara inte Miljöpartiet".
Min sambo ska rösta, och till och med personrösta på just Miljöpartiet. Det blev man ju klokare av.
"Ja men du vet väl ungefär åt vilket håll du lutar politiskt" tyckte Mamma.
Nej, jag har fan inte en aning. Kan någon bara berätta för mig vad tusan jag ska rösta på. Tack.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du vet ju i alla fall att partinamn nu börjar på en versal bokstav. Det är positivt:)!

2009-05-20 @ 22:59:56
Postat av: Linus

Du sa ju i tidningen att du lärde dig massor av testet...

2009-05-21 @ 03:35:49
Postat av: Elsa

Nej Linus, jag sa att jag lärde mig vilka frågor jag måste sätta mig in i...

2009-05-21 @ 12:53:59
URL: http://elsalill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bara inte rött!

2009-05-21 @ 16:09:39
Postat av: Bebi

Bara inte blått!

2009-05-22 @ 01:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback