Tidsfördriv

Tack Linnéa för det här himla roliga tidsfördrivet. Passar sig fint när man sitter och väntar på att flyttfirman ska ringa och meddela att de är på väg för att tömma min lägenhet.

Man ska alltså bara använda ord som börjar på samma bokstav som ens namn, i mitt fall EEEEEEeeeeeeeEEeeeEEE. Ja, E alltså. Gör, gör ni också!!
Shoot!

1. Vad heter du: Elsa!
2. Ett ord på fyra bokstäver: Elak
3. Flicknamn: Elin
4. Pojknamn: Edward Scissorhands
5. Yrke: Etnolog
6. Färg: (svart som) Ebenholts
7. Klädesplagg: Ekologisk-bomull-tröja
8. Mat: Endive (det är en grönsak)
9. Sak i badrummet: Eltandborste
10. Plats/stad: Erfurt, Deutschland
11. En orsak att vara sen: Ellos-paketet hade kommit och var tvunget att hämtas ut på Posten
12. Något man skriker: Ey, yo man!!!
13. Film: Eternal Sunshine of the spotless mind
14. Något man dricker: Elvis the King (ett rödvin - Cabernet Sauvignon från staterna såklart. 109 kr/flaska)
15. Band: Eskobar
16. Djur: Elefant
17. Gatunamn: Eugeniatunneln
18. Bil: Elcat (finländskt företag som tillverkar elbilar. Jag erkänner att jag googlade den)
19. Sång: En elefant promenerade på en liten liten spindeltråå-ååd...

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. Vad heter du: Caroline!

2. Ett ord på fyra bokstäver: cool

3. Flicknamn: Clara

4. Pojknamn: Carl

5. Yrke: Callgirl

6. Färg: CMYK (eller cyan då!)

7. Klädesplagg: Capribyxa

8. Mat: Clementiner

9. Sak i badrummet: Cleanser

10. Plats/stad: California

11. En orsak att vara sen: Citronsaft i ögat

12. Något man skriker: Cookie! bara en kvar och den tar jag, moahaha.

13. Film: Cable guy

14. Något man dricker: Cabernet Sauvignon

15. Band: the Clash

16. Djur: Citronfjäril

17. Gatunamn: cityvägen

18. Bil: Cadillac

19. Sång: Come on over, come on over baby....

2009-11-16 @ 23:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback